Ruta București- Giurgiu se redeschide după 2 decenii
Începând cu data de 1 iunie, linia de tren București-Giurgiu se redeschide, marcând astfel un moment important după o pauză de 19 ani. CFR Călători va opera 14 trenuri pe zi pe această rută, conform unui anunț publicat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pe rețelele sociale.
Linia de tren București-Giurgiu, una dintre cele mai vechi din România, inaugurată în 1869, a fost închisă în august 2005, după prăbușirea Podului peste Argeș de la Grădiștea. Recent, constructorul PORR a finalizat testele de rezistență la viaductul nou construit peste Argeș, deschizând astfel calea pentru reluarea serviciilor feroviare.
ARF informează că lucrările de reconstrucție a podului CF de pe râul Argeș au fost finalizate, permițând redeschiderea serviciului feroviar de călători pe ruta București Nord Gr.A/Gr.B – București Progresu – Giurgiu. Vor fi introduse un serviciu Regio Metropolitan între București Nord Gr.A/Gr.B și București Progresu, și un serviciu Regio între București Progresu și Giurgiu.
Contractul pentru construirea noului pod peste Argeș și modernizarea liniei între Vidra și Comana (12 kilometri) a fost semnat în 2020, cu o valoare inițială de 472 milioane lei, ulterior suplimentată la 590 milioane lei.
"Acțiuni preliminare ale ARF în vederea redeschiderii serviciului de transport feroviar public de călători pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu
Lucrările de reparații pentru redeschiderea liniei nu includ dublarea sau electrificarea căii ferate, aceste etape fiind planificate pentru faza a doua a proiectului. Noul pod peste Argeș, o construcție impresionantă de 1.131 metri lungime, cu o deschidere centrală de 145 de metri, este a doua ca mărime după Podul de la Cernavodă.
În zona râului Argeș, traversarea va fi realizată printr-o structură simplă de tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, și cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeșului, în direcția București, se vor construi viaducte de acces cu opt deschideri de 30 metri, iar pe malul drept, în direcția Giurgiu, vor fi 23 de deschideri de 30 metri și trei deschideri de 33 metri.
Acest proiect este corelat cu un proiect IPTANA din 2017 pentru amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița în scopuri de navigație și alte utilizări, redeschizând discuțiile despre canalul București-Dunăre.
Articol scris de ZonadeSud.ro in 24 Mai 2024