Reconstrucția Pasajului Unirii în cifre - 33 de luni și aproximativ 300 milioane de lei

Primăria Sectorului 4 din București lansează un proiect ambițios de reconstrucție a Planșeului Unirii, anunțând o investiție masivă de aproximativ 800 de milioane de lei, asigurată de Guvern. Edilul Sectorului 4, Daniel Băluță, a făcut declarația privind demararea acestui proiect crucial pentru infrastructura orașului.


Lucrările efective vor începe în anul 2025 și se va lucra pe porțiuni pentru a nu bloca centrul orașului


Noul proiect vizează o structură modernizată care să facă față tuturor cerințelor de trafic și să ofere o fiabilitate sporită, în timp ce va crește capacitatea de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița. Reconstrucția are ca scop eliminarea deficiențelor grave identificate în urma expertizelor tehnice, precum armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune și alte probleme precum vegetație acvatică pe fața betonului sau defecte de față văzută la riglele cadrelor.

Proiectul tehnic va viza înlocuirea structurii de beton existente (cu o lăţime de 32 de metri şi o lungime de 360 de metri, aflată între strada Căldărari și peretele Pasajului Unirii, ce acoperă și dirijează prin subteran râul Dâmboviţa și care a suferit modificări/degradări structurale semnificative în cei peste 80 de ani de existență), cu una nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic și fiabilitate, capacității de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița și care să elimine deficiențele grave identificate în urma expertizelor tehnice efectuate în cursul anului trecut și anume: 

  • armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;
  • grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
  • grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistențā puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
  • beton exfoliat, armături corodate și infiltrații locale în placa de beton a planşeului; defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător efectuate cu ocazia diverselor intervenții la planșeu;
  • degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete. 

Potrivit declarațiilor edilului Daniel Băluță, contractul pentru această inițiativă a fost semnat recent, urmând o procedură riguroasă de licitație publică în cadrul sistemului electronic de achiziții. Acesta a fost atribuit unei asocieri de constructori și proiectanți cu renume și expertiză în domeniul infrastructurii mari.

În afară de planşeul Unirii, în baza contractului semnat, vom proiecta şi lucrările necesare pentru consolidarea Pasajului Unirii, încadrat, de asemenea, tot în clasa tehnică IV nesatisfăcător din cele cinci posibile. Aici, cel mai probabil vom avea de a reabilitat structura de rezistenţă a pasajului, prin cămăşuirea şi armarea pereţilor existenţi. De la luarea în administrare, în aprilie 2022, Pasajul Unirii a fost pus în siguranţă în cadrul primei etape a lucrărilor de consolidare a acestui obiectiv de infrastructură, folosit zilnic de peste 60.000 de autoturisme“ a declarat Daniel Băluță, primarul sectorul 4

Conform planului, echipa de constructori și proiectanți va avea la dispoziție 33 de luni pentru a finaliza reconstrucția, cu nouă luni alocate pentru proiectul tehnic și restul de 24 de luni pentru realizarea efectivă a lucrărilor de refacere.

Daniel Băluță a subliniat că valoarea lucrării legate de Pasajul Unirii este de aproximativ 300 de milioane de lei și vă fi finanțată din fonduri europene, subliniind importanța cooperării dintre instituțiile locale și autoritățile centrale pentru dezvoltarea infrastructurii urbane.

„Marcăm momentul determinant în realizarea acestei lucrări de mare amploare. Este momentul în care am semnat contractul de execuție și am dat ordinul de începere pentru reconstrucția totală a Planșeului Unirii. Începând de astăzi, proiectanții și constructorii au la dispoziție 9 luni pentru realizarea proiectului tehnic și încă 24 de luni pentru construcția efectivă. Șantierul propriu-zis îl vom deschide în prima parte a anului 2025 și vom lucra etapizat, astfel încât traficul rutier să fie cât mai puțin afectat. Pentru siguranța bucureștenilor, ne-am asumat acest proiect, extrem de dificil, din nevoia de responsabilitate și de eficiență pe care oamenii din acest oraș o așteaptă de la cei care trebuie să ofere comunității liniște, normalitate și un trai decent”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, în cadrul unei conferințe de presă.

Reconstrucția Pasajului Unirii este considerată un pas semnificativ în modernizarea și îmbunătățirea infrastructurii Bucureștiului, cu scopul de a asigura un mediu urban mai sigur și mai eficient pentru locuitori și vizitatori.

Sursă: Primăria sectorului 4

daniel baluta primar sector 4

Articol scris de ZonadeSud.ro în 26 Ianuarie 2024