Nod rutier A0 – A2. Se asfaltează rampa Cernica
Constructorul Alsim Alarko din Turcia este responsabil de aceste lucrări, iar conform estimărilor Asociației Pro Infrastructură (API), vara aceasta ar putea fi posibilă circulația de pe Autostrada Bucureștiului pe Autostrada A2 București - Constanța.
Încă din ianuarie 2024, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța că aproximativ 15 - 16 kilometri din Autostrada Bucureștiului Sud ar urma să fie dați în trafic în februarie sau martie. Aceste secțiuni fac parte din loturile 1 și 2 ale A0 Sud, construite de compania turcă Alarko. Progresele sunt substanțiale, întrucât la finalul lui 2023, lucrările pe loturile respective atingeau un stadiu fizic de 81% și, respectiv, 98%.
Pe A0, zona aceasta de sud, au fost dați (în circulație – n.r.) primii opt kilometri. Într-o lună, o lună jumătate, undeva februarie, început de martie, se vor mai da în trafic în jur de 15 -16 kilometri, astfel încât să ajungem până la DN4 - Șoseaua Olteniței, urmând ca anul acesta să facem legătura de la A1 București – Pitești până la A2 București – Constanța pe autostradă”, a explicat Grindeanu luna trecută
Conform directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, cele două loturi, însumând 33,23 km, trebuie să fie complet finalizate până la începutul acestui an pentru a permite circulația între Glina și Bragadiru. API estimează că lucrările la lotul 1 Sud ar putea fi gata până la sfârșitul lui mai sau începutul lui iunie 2024, permițând astfel accesul pe Autostrada Soarelui (A2 București – Constanța).
Chiar dacă întârzierile față de termenul contractual, stabilit inițial pentru octombrie 2023, sunt evidente, progresul este tangibil. Pe 30 decembrie 2023, aproximativ nouă kilometri din A0 Sud, între DN5 și DN6, au fost deschiși circulației, oferind un prim gust al conectivității viitoare. Aceste progrese reprezintă o veste îmbucurătoare pentru șoferii din zonă și pentru economia locală și națională.
Valoarea contractelor pentru construcția A0 Sud, finanțate din Fonduri Europene Nerambursabile, este semnificativă, ridicându-se la 2,46 miliarde de lei (fără TVA), subliniind astfel importanța acestui proiect și efortul depus pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din România.
Articol scris de ZonadeSud.ro în 19 Februarie 2024