Moment simbolic, la Linia Ferata Bucuresti-Giurgiu: Montarea Tablierului Podului de la Gradistea după 19 ani

Într-un pas important către modernizarea infrastructurii feroviare din România, lucrările la linia ferată București-Giurgiu (secția 102) au atins un moment crucial, odată cu începerea montării tablierului podului de la Grădiștea. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Srioșteanu, pe pagina sa de Facebook, însoțit de o filmare care ilustrează primele operațiuni desfășurate pe șantier.

Într-o postare pe facebook, Srioșteanu și-a exprimat recunoștința față de colegul său secretar de stat, Ionuț Săvoiu, pentru coordonarea eficientă a proiectului, și a mulțumit autorităților locale din Ilfov și Giurgiu pentru sprijinul acordat. Se pare că redeschiderea acestei linii feroviare este planificată pentru prima parte a acestui an și va aduce beneficii semnificative comunităților din sudul Bucureștiului, precum și din județele Giurgiu și Ilfov, prin introducerea trenurilor metropolitane.

"Pe șantierul podului de cale ferată peste Argeș de la Grădiștea, parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869) București - Giurgiu, lucrările se află în faza finală:
✅️ astăzi a început montarea tablierului central al acestui nou pod, care îl înlocuiește pe cel vechi, prăbușit în urma inundațiilor în 2005
✅️ în total, sunt 5 elemente de tablierului metalic, care se montează începând de astăzi, care cântăresc aproximativ 280 tone fiecare
✅️ la construcția căii ferate de pe pod și viaduct s-a folosit "slab track" - o soluție care simplifică execuția suprastructurii căii ferate, folosită pentru prima dată în România
✅️ lungimea totală a podului și viaductului peste Argeș este de 1384 metri, dintre care podul are 136 metri" a declarat dl. Ionel Srioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Linia ferată București Nord – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră joacă un rol crucial în rețeaua de căi ferate din România, conectând traficul internațional european pe cele două coridoare centrale ale țării și facilitând legătura între Coridorul Rhin – Dunăre și țările din sud-estul Europei. Podul Prieteniei, care traversează Dunărea în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria, este parte integrantă a acestei rețele.

În următoarele trei săptămâni, planificăm ridicarea a încă patru tabliere, a anunțat Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Aceste operațiuni vor fi realizate înainte ca podul să fie coborât, utilizând cricuri hidraulice pentru a asambla structura finală de susținere. Această etapă reprezintă o premieră în cadrul proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare din România, demonstrând un grad ridicat de complexitate.

Modernizarea liniei de cale ferată între comunele Vidra și Comana, inclusiv noul Pod de la Grădiștea, a atins un stadiu fizic de 92%. Linia CF Vidra-Comana include 12 km de cale ferată modernizată, cu 24 de lucrări de artă și două clădiri conform standardelor europene pentru călători.

Demn de menționat este faptul că vechiul pod de la Grădiștea, construit în timpul domniei regelui Carol I și parte a primei linii ferate din România, s-a prăbușit în 2005, sub mandatul ministrului Transporturilor Gheorghe Dobre. Licitația pentru lucrările de construcție a fost lansată în august 2019, iar contractul de proiectare și execuție a fost semnat în 2020, în timpul mandatului lui Lucian Bode și Ludovic Orban, aducând această importantă infrastructură un pas mai aproape de finalizare.

tablier pod

Articol scris de ZonadeSud.ro în 19 Ianuarie 2024