În viitor metroul de la Gara de Nord va circula până la Gara Progresul!

Devenind un exemplu de bune practici pentru investițiile deja implementate sau aflate în curs de implementare în domenii strategice pentru București, Sectorul 4 pregătește terenul pentru o premieră urbanistică - construirea unei noi magistrale de metrou, M4, între Gara de Nord și Gara Progresul.

În calitate de lider de asociere, alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex, Consiliul Județean Ilfov și Sectorul 5 al Capitalei, Sectorul 4 demarează acest proiect amplu, care va redefini infrastructura de transport în capitală.

Pentru realizarea acestui obiectiv de importanță strategică pentru Capitală, Sectorul 4 a depus deja o cerere de finanțare în sumă totală de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, ce vor fi accesați prin Programul Transport al Uniunii Europene 2021-2027. Semnarea contractului de finanțare este preconizată să aibă loc într-un interval de cel mult 60 de zile, facilitând astfel derularea rapidă a tuturor procedurilor premergătoare construcției efective.

"Atenție, se închid ușile! Aducem metroul de la Gara de Nord la Gara Progresul!
✅Zilele trecute, am depus cererea de finanțare în valoare de 2,5 miliarde de euro, fonduri europene nerambursabile din ”Programul Transport” al Uniunii Europene, pentru extinderea magistralei M4, cu încă 14 stații de metrou!
✅În paralel, am pregătit documentația pentru ca, până la sfârșitul acestei lunii, să lansăm în SICAP procedura de licitație publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor.
✅Și, dacă totul merge bine, în cinci ani de zile vom putea circula cu metroul de la Gara de Nord la Gara Progresul.", a declarat într-o postare pe pagina de facebook personală, dl. Daniel Băluță, primarul sectorului 4.

Conform estimărilor specialiștilor angrenați în proiect, până la finalul lunii februarie curente, va fi lansată în S.I.C.A.P. și procedura de licitație publică pentru proiectare și execuție. Câștigătorul sau câștigătorii acestei proceduri vor avea la dispoziție un termen de opt luni pentru derularea primei faze de proiectare, urmând ca construcția efectivă să demareze cât mai rapid posibil. Pe parcursul următoarelor 60 de luni, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât și cele de construire.

Traseul M4 va cuprinde 14 stații, (Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Progresul), amenajate pe o lungime totală de aproximativ 11 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, traversând teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov.

Sectorul 4 și-a asumat acest proiect deosebit de important și sunt convins că, alături de partenerii noștri, vom putea oferi oamenilor încredere și predictibilitate. Încredere că lucrările se vor desfășura fără să le afecteze semnificativ modul de viață și speranța că, într-un interval de timp rezonabil, toți cei care intră zilnic în București dinspre localitățile învecinate Sectorului 4 pot ajunge mai ușor, mai repede și mai ieftin în centrul orașului folosind metroul, un mijloc de transport ecologic și nepoluant. Investiția în infrastructura de metrou reduce din timpii petrecuți de oameni în drum către serviciu, reduce poluarea și devine pol de dezvoltare ce aduce în zonă investitori, aduce investiții generatoare de venituri ce se traduc, în final, în locuri de muncă bine plătite și în general, într-un trai mai bun pentru toți bucureștenii, declară Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

Trenul de metrou va parcurge un traseu care începe de la Gara de Nord, traversând străzi precum Gării de Nord, Berzei, Vasile Pârvan, Bogdan Petriceicu Hașdeu, continuând pe Calea 13 Septembrie, Bulevardul Tudor Vladimirescu, Șoseaua Viilor, și ajungând în final la Gara Progresul. Stațiile vor fi dotate conform celor mai noi cerințe de securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru accesul persoanelor cu dizabilități, incluzând sisteme de protecție a călătorilor, precum panouri de sticlă și uși automate.

În concluzie, această nouă magistrală de metrou va reprezenta o inovație esențială pentru infrastructura de transport din București, facilitând mobilitatea urbană și consolidând legăturile între diversele zone ale orașului.

statia metrou gara progresul

Articol scris de ZonadeSud.ro în 19 Februarie 2024