În această vară vom ajunge mai repede pe litoral! Lucrările la lotul 1 Sud din Autostrada Bucureștiului avansează semnificativ
În ciuda condițiilor meteo existente în acest moment, lucrările la Lotul 1 Sud al Autostrăzii Bucureștiului sunt în plină desfășurare, iar estimările indică faptul că șoferii vor putea beneficia de această legătură crucială cu Autostrada Soarelui (A2) începând de la începutul verii viitoare. Asociația Pro Infrastructură (API) anunță că constructorul turc Alsim Alarko ar putea finaliza lucrările până la sfârșitul lunii mai sau începutul lunii iunie 2024.
Legatura A0 cu Autostrada Soarelui va fi posibilă încă din luna mai sau iunie
Autostrada Bucureștiului va deveni accesibilă pentru șoferi, facilitând legătura directă cu Autostrada Soarelui, A2, ce leagă Capitala de Constanța. Asociația API estimează că circulația între DN5 și DN4 ar putea fi posibilă încă din luna martie, iar conexiunea cu A2, între mai și iunie.
„Vineri, 05.01.2024, am filmat din dronă Autostrada A0 Sud între DN5 și nodul cu Autostrada Soarelui. Am rămas surprinși să vedem oamenii la treabă încă din primele zile ale noului an. Așa că tragem speranțe că turcii de la Alsim Alarko vor reuși să se regrupeze și să-și concentreze eforturile pe sectoarele care le-au rămas de executat, după ce în penultima zi din 2023 au deschis tronsonul DN6 – DN5”, au comunicat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Deși există o prognoză de întârziere de opt sau nouă luni față de termenele asumate inițial în contractul încheiat (octombrie 2023), inaugurarea A0 Sud rămâne planificată pentru finalul lui 2023. Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a confirmat că segmentul între DN5 și DN6 a fost inaugurat la sfârșitul anului trecut, reprezentând o parte a lotului 2 Sud, construit de către constructorii turci de la Alarko.
"Inaugurarea la sfârșit de mai sau început de iunie 2024, înainte de sezonul estival, ar fi o gură de oxigen la propriu și la figurat atât pentru bucureșteni, mai ales dacă folosesc sau intersectează DNCB des, cât și pentru cei aflați în tranzit regional și de lung parcurs", au mai comunicat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
CNAIR informează că lucrările pentru Lotul 1, cu o lungime de 16,9 km, au atins un stadiu fizic de 81%, în timp ce cele de pe Lotul 2, de 16,3 km, sunt în prezent la 98%. Pentru prima parte a acestui an, obiectivul este finalizarea ambelor loturi, permițând circulația între Glina și Bragadiru.
Lotul 3, între Bragadiru și Joița, ultimul tronson cu întârzieri din Autostrada Bucureștiului
Cu toate acestea, Lotul 3, între Bragadiru și Joița, înregistrează un stadiu de execuție de doar 56%. Pentru a respecta termenul de finalizare în vara acestui an, constructorul grec trebuie să intensifice eforturile și să mobilizeze resursele necesare. Odată finalizate cele trei loturi, se va asigura circulația în regim de autostradă între A1 și A2, pe o lungime totală de 51,19 km.
Valoarea contractelor pentru construcția A0 Sud, finanțate din Fonduri Europene Nerambursabile, (POIM/PT), se ridică la 2,46 miliarde de lei (fără TVA).
Autostrada Bucurestiului - Sursa foto Pro Infrastructura
Articol scris de ZonadeSud.ro in 11 Ianuarie 2024